سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی



ابر برچسب ها

رسانه های دیداری و شنیداری اعلام کردند که سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی به دست انقلابیون لیبی کشته شد شب که خانه آمدم در اخبار شبانگاهی سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدم خفت و خواری یک دیکتاتوری را که سال ها باعث شده بود که مردم لیبی با وجود داشتن ثروت های خدادادی در رفاه نسبی بسر می بردند اصلا داشتند مسلمانی و اسلام را خاموش می کردند قذافی فقط در صدد کسب رضایت اربابان آمریکایی ایتالیایی و فرانسه ای خود بود او یک ترسوی سیاسی بود هنگامی که ادوات هسته ای لیبی را به آمریکا تسلیم کرد تازه فهمیدم که سرهنگ از خود هیچ اراده ای ندارد و به دستور اربابان خود عمل می کند هنگامی که انقلابیون لیبی به سرهنگ دسترسی یافتند او ا به شدیدترین وجه شکنجه کردند و به قتل رساندند تصاویری که از سرهنگ پخش شد به وجدان های بیدار این را فهاند که آمریکا تا زمانی که در خدمت منافعش باشیم از ما حمایت می کند و هرزمانی که ذره ای از خط آمریکا خاج شویم و یا به عبارتی تاریخ مصرفش تمام شود به هرنحوه ای که باشد او را از سد راهش بر می دارد حالا می خواهد این حسنی مبارک باشد یا سرهنگ و یا صدام......

ما باید به خود اییم و از این حوادث درس بگیریم و کسانی را که مانع وحدت و رشد و ترقی جامعه اسلامی است از میان برداریم و طرحی نو در اندازیم و تمدن اسلامی را به اوجش برسانیم.







امروز روز معلم در اکثر کشورهای جهان از جمله در افغانستان عزیز بود. از این روز بزرگ در افغانستان درحالی تجلیل می شود که بعد از ده سال از سقوط طالبان و نظام جهل و تاریکی هنوز بسیاری از کودکان وطن ما در خیمه های اهدایی یونیسیف درس می خوانند هنوز معلم شان ملای محل است که نه روش تدریس را گزرانده و نه روش صنف داری را بلد است. او فقط کار خانگی می دهد و اگر کسی انجام نداد با آن خیمچه(شلاق) چنان شاگردش را کتک می زند که هرچه از او یاد گرفته فراموش کند و تنها چیزی که از او بیادش می ماند درد کتکهای استاد است.
بعد از گذشت ده سال از حضور جامعه جهانی می گذرد و هنوز هم وعده های سرخرمن آنها عملی نشده و هیچگاه عملی نخواهد شد. و افغانستان و افغانستانی ها هیچ گاه منتظر این نباشند که دیگران کشورشان را بسازند بلکه باید این کشور به دست نونهالان و آینده سازان خودش ساخته خواهد شد به قول بزرگی از ایرانیها که می گفت: افغانها همه چیز دارند الا پول که آن را هم به زودی با تلاش و کوشش به دست خواهند آورد.
بهر حال ما این روز بزرگ روز معلم را به همه معلمان زحمتکش افغانستان تبریک عرض می نماییم و از خدای سبحان موفقیت و سربلندی آنان را همراه با عزت و سربلندی را از خداوند منان می خواهیم و امیدوارم که شاگردانشان با خوب درس خواندن بهترین سوغاتی را به آنان هدیه نمایند









شهادت استاد برهان الدین ربانی؛ رییس جمهور پیشین کشور و رییس شورای عالی صلح، واکنش های متعدد و گسترده ای در سطح ملی و بین المللی به همراه دارد.
حامد کرزی؛ رییس جمهوری کشور در زمان رویداد تروریستی که منجر به شهادت استاد ربانی گردید، جهت اشتراک در شصت و ششمین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویارک به سر می برد و پس از دریافتن خبر شهادت استاد ربانی، شهادت وی را به مردم افغانستان تسلیت گفت و بدون شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رهسپار کشور گردید.
در بخشی از پیام آقای کرزی آمده است: استاد ربانی فردی بود که زندگی خود را وقف کشور خود و ایجاد صلح نمود؛ اما شهادت ایشان ما را از ادامه مسیری که داریم باز نخواهد داشت.
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رییس جمهور، استاد محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور، داکتر صادق مدبر رییس عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران، عبدالرب رسول سیاف، عبدالله عبدالله، محمد محقق و بسیاری از شخصیت های جهادی، شماری از والیان، حکومتی و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان کشور با صدور پیام های، ضمن ابراز تسلیت به خانواده استاد ربانی و مردم افغانستان، گفته اند که طالبان با این اعمال نمی توانند بر روند مبارزه ملت افغانستان با تروریزم خللی وارد کنند.
جنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی نیز با انتشار بیانیه ای رویدادی ترویستی را که منجر به شهادت استاد ربانی گردید، به شدت محکوم کرده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران آقای داکتر محمود احمدی نژاد و رئیس مجلس شورای اسلامی آقای داکتر علی لاریجانی ضمن ارسال پیام به مناسبت شهادت استاد ربانی این ضایعه بزرگ را به ملت و دولت افغانستان تسلیت عرض نمودند و بر ادامه راه آن شهید تاکید ورزیدند.


همچنان بارک اوباما؛ رییس جمهور ایالات متحده در واکنش به این عمل، مرگ استاد ربانی را شدیدا تقبیح کرده و آن را ضایعه ای غمبار خوانده است.
در همین حال سفارت ایالات متحده امریکا در کابل نیز با بزدلانه خواندن این عمل گفته است، این دست حملات باعث کاهش عزم ما در راستای مبارزه با تروریزم در افغانستان نمی شود.
گیدو وستر وله؛ وزیر خارجه آلمان نیز با بزدلانه خواندن این عمل، گفت که عاملین این گونه اعمال دهشت افگنانه هرگز نمی توانند تصمیم مردم افغانستان را برای رسیدن به صلح، دگرگون سازند.
همچنان ستیفن هارپر؛ نخست وزیر کانادا در واکنش به جان باختن استاد برهان الدین ربانی، رویدادی را که منجر به شهادت وی شد محکوم کرده و بر مبارزه با تروریزم تاکید نموده است.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) با انتشار بیانیه ای ترور استاد ربانی را «با شدیدترین الفاظ» محکوم نمود. همچنان ستیفن دی میستورا؛ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل در واکنش به این واقعه گفت: تلاش ها برای آوردن صلح باید ادامه یابد، ما می دانیم که تلاش های که به رهبری استاد ربانی برای آوردن صلح در افغانستان جریان داشت و با جان باختن ایشان پایان نمی یابد و یوناما همچنان به حمایت اش از این تلاش ها ادامه خواهد داد.
ویلیم هیگ؛ وزیر خارجه بریتانیا با بیان اینکه استاد ربانی به صورت خستگی ناپذیر برای صلح و آینده کشورش تلاش می کرد گفت که مرگ وی در روند مصالحه در افغانستان تاثیر گذار نخواهد بود.
آصف علی زرداری، رییس جمهور و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای «منتهای برآشفتگی و شوک» خود را به مناسبت جان باختن استاد ربانی ابراز داشتند.
اندرس فوگ راسموسن؛ دبیرکل پیمان ناتو با بیان اینکه عاملان جان باختن استاد ربانی هرگز پیروز نخواهند شد، خطاب به طالبان گفت: شما نمی توانید تصمیم شرکای بین المللی افغانستان را با این کارها متزلزل سازید.
بانکی مون؛ سرمنشی سازمان مل متحد و جنرال دیوید پتریوس؛ رییس اداره مرکزی استخبارات ایالات متحده امریکا نیز طی تماس های تلفنی جان باختن رییس شورای عالی صلح را محکوم کرده اند.