میلاد پیامبر رحمت، رسول مهربانی‌ها، اشرف مخلوقات حضرت محمد مصطفی اسوه عالمیان و جهانیان و هم چنین میلاد فرزند برومندش رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع) بر همه مسلمانان مبارک باد .

هفته وحدت 

حضرت روح الله با دور اندیشی های که داشت آینده جهان اسلام را به خوبی درک نموده و شناخته بود و با این حساب میلاد پیامبر رحمت را که بنابر روایت اهل سنت 13 ربیع‌الاول و بنا بر روایت اهل تشیع 17 ربیع‌الاول می‌باشد هفته وحدت اعلام نمود و در طول این هفته جشن‌ها و برنامه های شاد  و جلسات و کنفرانس‌های همدلی و همگرایی بین تشیع و تسنن برگزار می‌شود. 

ما هم به پیروی از سیره ائمه معصومین و آموزه های اسلامی تاکید بر این داریم که باید جهان اسلام به سوی همدلی و همگرایی سوق داده شود.

امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر محتاج سیره رسول خدا(ص) می‌باشد. امت واحده ای که رسول خدا ایجاد نمود در دو قرن اول ایجاد تمدن اسلامی سیطره خود را در همه امورات بر سایر تمدن‌ها  حفظ نمود و این روند تا قرن 5 هجری ادامه داشت. 

متأسفانه با جنگ‌های قدرتی که در میان حاکمان اسلامی به وجود آمد سبب گردید که قوای مسلمانان تحلیل برود و نخستین زمینه های انحطاط تمدن اسلامی با جنگ‌های قدرت حاکمان  اسلامی شروع شد.

این جنگ‌ها به مرور زمان فراگیر شد. و در عصر ما جنگ‌های بین مسلمانان با عناوین مختلف افزایش یافته است. استعمارگران غربی با استفاده از ابزارها و جریان‌های چون القاعده، طالبان، داعش و ... نقشه های شوم خود را در میان مسلمانان پیاده نموده است. . کشورهای اسلامی چون سوریه و عراق و یمن و لیبی  را به ویرانه ای مبدل نموده است. 

جهان خواران و استکبار جهانی با به راه انداختن شبکه های ماهواره ای با واسطه مزدوران داخلی در میان هر دو فرقه عمده اسلامی اختلافات مذهبی را به سطح جامعه کشانده و باعث گردیده است که اختلافات بین فرق اسلامی بیش از هر  زمانی دیگری نمایان شود. ا

هفته وحدت فرصتی است برای اندیشیدن به آرمان‌ها و اهداف رسول خدا(ص) که هدف از ایجاد امت اسلامی و تمدن اسلامی چه بوده است.

آیا هدف نهایی و غایی  مسلمانان برادر کشی بوده است؟؟؟؟

به نظر می‌رسد که در این راستا باید اندیشید و طرحی نو در انداخت و مسلمانان را به وحدت و هماهنگی و همدلی و اخوت و برادری فراخواند.

به امید روزی که اخوت و برادری در تمام کشورهای اسلامی و در جهان اسلام در بین مسلمانان طوری ایجاد شود مانند مهاجرین و انصار که در مدینه النبی با هم زندگی می‌کردند. به امید آن روز