امروز روز معلم در اکثر کشورهای جهان از جمله در افغانستان عزیز بود. از این روز بزرگ در افغانستان درحالی تجلیل می شود که بعد از ده سال از سقوط طالبان و نظام جهل و تاریکی هنوز بسیاری از کودکان وطن ما در خیمه های اهدایی یونیسیف درس می خوانند هنوز معلم شان ملای محل است که نه روش تدریس را گزرانده و نه روش صنف داری را بلد است. او فقط کار خانگی می دهد و اگر کسی انجام نداد با آن خیمچه(شلاق) چنان شاگردش را کتک می زند که هرچه از او یاد گرفته فراموش کند و تنها چیزی که از او بیادش می ماند درد کتکهای استاد است.
بعد از گذشت ده سال از حضور جامعه جهانی می گذرد و هنوز هم وعده های سرخرمن آنها عملی نشده و هیچگاه عملی نخواهد شد. و افغانستان و افغانستانی ها هیچ گاه منتظر این نباشند که دیگران کشورشان را بسازند بلکه باید این کشور به دست نونهالان و آینده سازان خودش ساخته خواهد شد به قول بزرگی از ایرانیها که می گفت: افغانها همه چیز دارند الا پول که آن را هم به زودی با تلاش و کوشش به دست خواهند آورد.
بهر حال ما این روز بزرگ روز معلم را به همه معلمان زحمتکش افغانستان تبریک عرض می نماییم و از خدای سبحان موفقیت و سربلندی آنان را همراه با عزت و سربلندی را از خداوند منان می خواهیم و امیدوارم که شاگردانشان با خوب درس خواندن بهترین سوغاتی را به آنان هدیه نمایند