سلام دوستان بسیار ببخشید که بعد از غیبت طولانی دوباره خدمت می رسم بعد از اتمام امتحانات که امسال با تاخیر زیادی شروع شد مدرسه عالی امام خمینی (ره) یک اردوی پنج روزه شمال برپا کرد که این اردو اولین اردوی بود که مدرسه را همراهی می کردم .

جای شما خالی خیلی خوش گذشت دریای خزر بسیار جالب وجذاب بود البته شنا کردن در ساحل آن لذت چندانی نداشت زیرا آبهای ساحل بسیار کثیف است که بعد از شنا در دریا دوش گرفتن واجب است.

دیدنی دیگر شمال جنگلهای بسیار سرسبز ووسیع آن بود تمام شمال پوشیده از جنگل است که این جنگلها منظره های شمال را دیدنی تر کرده است.

بعد از بازگشت از شمال می طلبید که یک برنامه معنوی داشته باشم لذا با ثبت نام در اعتکاف وشرکت درآن، این امر نیز محقق شد گرچه مسجد مدرسه ایه الله گلپایگانی(ره)بسیار کوچک بود برای خیل مشتاقان اعتکاف از نکات دیدنی اعتکاف حضور حدود سی نوجوان از شیعیان عربستان که برای تحصیل در ترم تابستان به قم آمده بودند، بود که من با چند تا از آنها در مورد وضعیت شیعیان عربستان صحبت کردم .

اتفاقا ایام اعتکاف همزمان شد با پیروزی حزب الله در مبادله اسرا و من نظر نوجوانان عربستانی را در مورد مقاومت اسلامی لبنان وسید حسن نصرالله پرسیدم که آنان نیز افتخار اسلام وشیعیان حزب الله وسید حسن نصرالله را می دانستند.

بعد از اعتکاف سفر حج فقرا زیارت ضامن آهو امام رضا(ع) همراه با خانواده قسمت ما شد بعد از سه سال نرفتن به مشهد این زیباترین سفر سالهای اخیر بود شبهای مشهد انسان به یاد شبهای بی شمع و چراغ بقیع می اندازد زیرا در مشهد همش حرف از مظلومیت است در حالی که به نظر من مظلومیت اهل بیت در بقیع موج می زند .

خلاصه چند روزی سفر مشهد و زیارت امام رضا بسیار خوش گذشت .نایب الزیاره همه دوستان بودیم .

انشاءالله سفرکربلا وحج با هم باشیم .